EHLİYET SINIFLARI

A2 SINIFI (MOTOR) EHLİYETİ

Ankara nın en eski kurumlarından olan Oya Sürücü Kursu, B sınıfının yanısıra a2 sürücü belgesi de vermektedir. a2 ehliyet müracaatı için, 17 yaş, 18 yaşından gün almış olması gerekmekte. Ayrıca dengede kalma probleminizin olmaması lazım, yani bisiklet kullanıyor olmanız gerekmektedir. Daha önce vitesli motor kullanmayan adaylarımıza motosiklet sürüş dersleri verilmektedir. a2 ehliyet için diğer belgeler b sınıfında istenenlerin tamamının yerine getirilmesi gerekmektedir. a2 motosiklet eğitimlerini 125 cc Kanuni motosiklet ile vermekteyiz.

 

B sınıfı ehliyeti olanlar A2 sınıfı ehliyet için müracaat etmeleri durumunda, teori (yazılı) sınava girmezler.

a2 ve b sınıfı ehliyetleri aynı anda almak isteyen adaylarımız, a2 veya b sınıflarından birine müracaatı alınır. İlk müracaatlarını b sınıfı olarak yapmaları durumunda a2 için sadece direksiyonun sınavına girerler. Her iki sertifika ile birlikte Emniyet Müdürlüğü'ne (Akköprü İl Emniyet Müdürlüğü) müracaat edildiğinde sadece b sınıfı ehliyet harcı ödenmek suretiyle her iki sınıf için ehliyetinize kavuşmuş olursunuz. Ayrıntılar için bir kahve içimlik zamanınızı bizimle paylaşmak için kursumuza bekliyoruz...

Motosiklet eğitimlerimizi Kanuni Windy S 125cc ile vermekteyiz.

Denge problemi olmayan ancak vitesli motosiklet sürüş tecrübesi olmayan kursiyerlerimize eğitimlerimizi sınav alanında vermekteyiz.

Sınavlar; 7m uzunluğunda 30 cm genişliğinde platformun üzerinden geçme. 8 koni arasında slalom çizme, 8 çizme, düz hızlı gidiş (1-2-3. vitesleri kullanma) ve geliş hareketlerinden sonra kapalı alan sınavı bitmektedir. (Sınav esnasında, hiç bir şekilde ayağımızı yere koymuyoruz, konilere çarpmıyor ve devirmiyoruz.)

Nizami bir şekilde kapalı alan sınavını tamamlar isek, akan trafiğe çıkıyoruz. Size tarif edilecek güzergahı, arkanızdan sizi takip edecek komisyonun bulunduğu araç olduğu halde parkuru tamamlayıp geliyorsunuz. Parkurda sağ ve sol sinyal gerektiği yerlerde kullanıyoruz ve de hız limitlerinin ön gördüğü hızda sürüyoruz.

Motorlar , A2 Motor ehliyeti, Motosiklet Markaları, Motosiklet tipleri 

Motosiklet, iki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalı motora sahip bir ya da iki kişilik ulaşım aracıdır.

İlk örnekleri bisikletlere motor takma girişimleriyle ortaya çıkmıştır. 1869 yılında ABD Massachusetts’li Sylvester Roper buhar gücüyle çalışan motosiklet benzeri bir taşıtı geliştirmeye çalışmıştır. 1893 yılında Felix Millet beş silindirli bir motoru bir bisikletin ön tekerleğine takarak bugünkü motosiklete oldukça benzeyen bir taşıt gerçekleştirmiştir.

Başarılı ilk iki tekerlekli motorlu taşıt tasarımını Fransız mucitler Michael ve Eugene Werner gerçekleştirmiştir. Werner kardeşler aracın motorunu, kadronun altına iki teker arasına yerleştirdiler. O tarihten sonra motosiklet tasarımlarında motor hep aynı yerde kalmıştır.

Üretilen motosikletlerde tip ayrımından çok kullanıcıların tercihleri öne çıkmaktadır. Örneğin hem gezi hem de spor motosikletlerinin özelliklerini tek motosiklette barındırma çabası sonucu üretilen gezi-spor motosikletleri çok fazla motor sever tarafından tercih edilmektedir. Tabiki bu motosiklette gezi motosikletinin sürüş rahatlığı olmamasının yanında bir spor motosikletteki hız da beklenmemelidir. Sonuç olarak gezi motosikletinden daha iyi performansa sahip olup spor motosikletinden daha iyi sürüş rahatlığı sunan bir motosiklettir.

Motosiklet tipleri    Motosiklet markaları   Türkiye'de üretilen motosiklet markaları    Motosikletin üretimi

Motosiklet tipleri

  1. Scooter
  2. Off-Road motosiklet
  3. Mobilet
  4. Touring motosikleti
  5. Chopper motosiklet
  6. Enduro motosiklet
  7. Kruvazör motosiklet

 

Motosiklet markaları

Scooter,

Genelde 50 ila 125 cc arası motor hacmine sahip , otomatik vitesli, küçük tekerlekli, kaportalı, daha çok şehir içinde kullanılan bir motosiklet türü. Motorun arkaya yakın ve tekerlerin küçük olması sebebiyle, diğer motosiklet türlerine göre oldukça dengesiz bir yapıya ve ön tekerlek bağlantısı yüzünden daha az manevra kabiliyetine sahiptir.

İlk olarak 2.Dünya Savaşından sonra İtalyada uçak hurdalarından imal edilmiş olan ilk scooter vespa bu türün de genel adı olmuştur.

Bunun yanısıra Suzuki(Burgman AN400, AN650), Honda (Silverwing), Yamaha (Majesty, Morphous), Kymco (Myroad700, Xciting), Piaggio (Beverly 500, X9500) gibi markaların da maxi scooter olarak bilinen 400-650 cc arasında Scooter modelleri bulunmaktadır.Yalnız arka bagaja ağır birşey konulduğunda ön teker hafiflemiş gibi oluyor ve motor iyice dengesizleşiyor...

Off-Road motosiklet

Motosikletler arasında en hafifi arazi motosikletleridir. Ayrıca sele de diğer motosikletlere göre oldukça yüksektir. Arazide rahat hareket sağlaması için yerden yüksekliği ve dolayısıyla sele yüksekliği diğer motosiklet türlerine göre fazladır. Aynı motoru paylaştıkları diğer motosiklet modellerinden, şanzımanları ve torklarıyla fark gösterirler. Arazide yüksek hız yerine güç gerektiği için torkları yüksek olur.

Mobilet ;

Standart 50 cc hacimde iki zamanlı motoru olan bisiklet diye anılan bir tür motorlu taşıt.

Ucuz olması ve az yakıt harcaması sebebiyle Türkiye'de taşrada tercih edilen bir vasıta olmuştur. Ayakla vurdurmak diye tabir edilen yöntemle yani hızlıca pedalını iterek çalışır. Çalışmamakta direndiğinde yanında koşularak ve/veya ayaklıkta iken üstünde boşa pedal çevrilerek çalışır. Gençler tarafından modifiyeye en yatkın iki tekerli taşıt olarakta görülür.

Gezi motosikleti

Uzun yolcuklar için tasarlanmış oldukça rahat bir sürüş sunan motosiklet türü. Hem sürücüsüne hem de yolcusuna gerek süspansiyon gerekse yol tutuşu açısından diğer motosiklet türlerine göre genellikle asfalt yol üzerinde keyifli bir sürüş sağlar. Bu motosikletler dizaynları gereği daha uzun mesafeleri daha az duraklayarak almayı sağlayacak detaylar içerir. Diğer motosiklet tiplerine göre daha büyük yakıt deposu, daha az yakıt tüketimi, rahat bir oturuş pozisyonu, yan ve arka çantalarla birlikte daha fazla yük taşıyabilme, yumuşak süspansiyon, vb. Hemen hemen tüm motosiklet firmalarının gezi ya da turing tipi modelleri bulunur.Bu motosikletlerin dezavantajı, ağırlıklarının diğer motosikletlerden daha fazla olmaları ve şehir içi trafik sürüşlerinde geniş kalarak aralarda yol almalarının güç olmasıdır.

 

Chopper motosiklet,

Chopper motosiklet, olarak bilinen motosikletler aslında cruiser motosikletler olup, kullanıcı isteğine göre elle emek verilerek tasarlanmış, üretilmiş motosikletlerdir. Her bir chopper motosiklet, sadece kendine özgü olup, bir başka benzeri yoktur.

Bu tip motosikletler hız motosikleti değil gezi motosikletidir ve sele yüksekliği en az olan motosikletlerdir.

Enduro motosiklet,

Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.

Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).

Endurolar, Motocross (MX) motosikletlere çok benzerler. Cross motosikletler çoğunlukla enduro yarışçıları tarafından tercih edilirler (önemli birtakım modifikasyonlar ile). Standart bir cadde motosikletiyle kıyaslanınca bir enduro motosikletten beklenenler ağırdır, bu yüzden enduro motosikletler en iyi kullanım şartları için bol miktarda bakıma gereksinim duyarlar. Bakımları motocross motorlarının bakımıyla benzer, ancak enduro motosikletler daha fazla çarpışma önleme/tamir etme bakımı çıkarmaya yatkındırlar ve son dönemlere kadar enduro motosikletler üreticileri tarafından MX motorlarından tamamen farklı motorlar olarak geliştirildiler (bu yüzden birçok kişi enduro etkinliklerinde MX motorlar kullanmaktadır), ve buna uygun olarak daha uzun servis ömürlü motorlar, daha sağlam parçalar, ağırlık konusunda daha az yoğunlaşma (MX motosikletlerden farklı olarak, bu sınıfta ağırlık alt limiti yoktur) ve diğer enduro özellikleriyle geliştirildiler.

2000’lerin başından beri gelen akımla motocross’lar enduro motosiklet platformlarında kullanılıyorlar. Bu kısmen motocross’ların motor dizaynlarının 2 zamanlıdan 4 zamanlıya geçmelerinde etkili bir akım oldu. Enduro ya da trail ve dual sport olarak adlandırılan (dual, çünkü bunlar off-road ve cadde performansı için modifiye yapılabilirler, oysa ikisinde de tam verimli olamıyorlar) modeller genellikle çok yüksek güç-ağırlık oranlı dört zamanlı motorlara sahipler. Bu dört zamanlı trail motosikletlerin güç-ağırlık oranları bugünün standartlarına göre iyi değil, ve bunun nedeni daha düşük ağırlık limitlerinin karşılanması hususuna yeterince önem verilmemiş olmasıdır. Dört zamanlı motocross’lara doğru değişimin başlamasıyla, dört zamanlı off-road motosikletler için güç-ağırlık oranı birdenbire önem kazandı, çünkü 125 ve 250 cc motocrosslar çok düşük ağırlığa sahiptiler. Bu motosikletler üretime girer girmez üreticiler, tercihen yeni jenerasyon 4 zamanlı enduro motosikletlerin ortaya çıkarılmasına karar verdiler, var olan dört zamanlı motocrossları enduro için tekrar basitçe biçimlendirdiler. Bu yüzden daha önce sözü geçen değişiklikler yapıldı.

Tüm bunların sonucu olarak bugünün ağırlıklı olarak 4 zamanlı, daha hafif ve tüm zamanların en kuvvetli modelleri olan enduro motosikletleri , MX kuzenleriyle hala birçok benzer karakteristik özellik taşımaktadır. Bu motorlar, sıklıkla ilk başta MX olarak tasarlanmışlardır, genellikle uzun süreli enduro kullanımının sertliklerine dayanamamaktadırlar. Daha düşük ağırlık ve daha yüksek güç elde etme sürecinde üreticiler bir çok ödün vermişleridir (daha ince silindir duvarları, hafif materyaller, daha gerilimli dizaynlar vb.), bu ödünler de zorlu kullanımlar sonucunda motorun sürekli bakım gerektirmesine yol açmıştır. Bu motorlar zorlu enduro kullanım durumunda ödünlerin sonuçlarını açıkça ortaya koymaktadır. Buna bir örnek olarak CRF250R üzerinden tasarlanmış 2004 Honda CRF250X Enduro motosikletini gösterebiliriz. Motor, subaplarının sürekli ayar gerektirmesi ve bazı durumlarda değiştirilmek zorunda olunması nedeniyle kötü bir şöhrete sahiptir. Bu iki prosedür de kolay değildir. Bu sorun 2006 modellerde subap yuvalarının yapıldığı materyalin değiştirilmesiyle çözülmüş görünmektedir. Buna karşılık, aynı sınıfta, ancak enduro kullanım için özel olarak üretilmiş Husqvarna modeli TE250'de enduro kullanımdan sonra gereken bakımlar (subap kontrolleri ve ayarları gibi) hem daha az sıklıktadır, hem de motorun tasarımı sayesinde daha kolay yapılabilmektedir.

 

B SINIFI
B Sınıfı Sürücü Belgesi
Kullanılacak Araç.........................................................: Otomobil, Minibüs ve Kamyonet
Diğer Araçları Kullanma Yetkisi........................................: F Traktör
Yaş Şartı...................................................................: 18 Yaşını bitirmiş olmak
Tahsil Durumu.............................................................: En Az ilkokul mezunu olmak

 

Değerli kursiyerimiz; Ankara'nın en eski kurumlarından biri olan OYA,  İnsan hayatını doğrudan ilgilendiren bir husus olan sürücü eğitimini, ciddi bir eğitim gerektiren, tam bir profesyonellik idraki içinde olan kurumdan alınması gerektiğini unutmayınız. Alanında uzmanlaşmış kadramuz, yılların verdiği birikimle karşınızdayız.  Kursumuza kayıt işleminizi tamamladıktan sonra teorik derslere hafta içi; 09:30-12:00 veya 18-21:30 hafta sonu; 09:30-14:30 saatlerinde verilmekte olan Trafik ve Çevre Bilgisi-Motor ve Araç Tekniği-İlk yardım derslerine katılıyorsunuz. Teorik derslerin bitiminden sonra direksiyon ders programınızı sekreterliğimizde yaptırıp,  program doğrultusunda direksiyon derslerinizi tamamlıyorsunuz. Kayıtlı  olduğunuz dönemin belirlenmiş olan teorik sınavına giriyorsunuz. Ayrıca; teorik sınav müracaatınızı elektronik veya klasik sınav olarak tercih etmeniz mümkün. Sınavlarda başarılı olan kursiyerlerimiz direksiyon sınavına girmeye hak kazanır.

 

       B sınıfı ehliyet için direksiyon eğitimlerimizi, Etlik-Ovacık (Forum İş Merkezi AVM  nın bulunduğu alan) mevkiinde yapmaktayız. B sınıfı ehliyet için en az 12 saatlık eğitim almak zorundasınız, 12 saatlik eğitim size yeterli gelmez ise ek ücret ödeyerek ilave ders talebinde bulunabilirsiniz. Direksiyon ders programınızı kurs sekreterimiz ile karşılıklı oturarak size uygun gün ve saati tespit ederek yapabilirsiniz. Yaptığınız program doğrultusunda, size verilen saatten 10 dk. önce kursumuzda olmanız gerekecektir. Direksiyon derslerinize servislerimizle gitme imkanınızın olduğu gibi, çalışmanın yapılacağı alana yakın bir yerde oturuyorsanız dersimize bulunduğunuz yerden de katılabilirsiniz. Servislerimizi tercih eden kursiyerlerimizi kursumuzdan alıp direksiyon çalışma alanına götürüyor, çalışma bitiminde tekrar kursumuza geri getiriyoruz. Direksiyon çalışmaları sınav parkurunda yapılmaktadır, yeni yönetmeliğe göre istenen iki araç arasında nizami park, 25 m. geriye gitme, yokuşta durup kalkma gibi uygulamaların yanı sıra eğitiminiz bitince aracınızla tek başınıza trafiğe çıkabilecek şekilde yetişmeniz için gerekli olan tüm çalışmaları yapıyoruz. Direksiyon sınavında başarısız olan her kursiyer, M. Eğitim bakanlığı yönetmeliği gereği 2 saat zorunlu ek ders alması gerekmektedir. Bu nedenle sınava girmeden önce kendinizi yeterli görmüyor iseniz mutlaka ek ders talebinde bulunun.

 

       Direksiyon eğitiminizin sonunda direksiyon sınavınızın tarihini öğreniyor ve sınav için kursumuzdan sınav randevusu alıyorsunuz. Direksiyon sınavınıza tercih ettiğiniz randevu saatinizde giriyorsunuz. Sınavda başarılı olan kursiyerlerimiz sertifikalarını sınavdan 3 gün sonra kursumuzdan alabilirler.

       Ayrıntılı bilgi için lütfen (0312) 425 02 02- 425 67 67 numaralı telefonlarımızdan arayınız.

 

E SINIFI

E sınıfı ehliyet yaş sınırı :

       E sınıfı belge almak isteyenlerden 22 yaşını bitirmiş olma şartı aranır.

 

E sınıfı ehliyet hangi araçları kullanır :

       Traktör,Otomobil,Minibüs,Kamyonet,Kamyon.Otobüs kullanılabilmektedir.(e Sınıfı ile Tır (çekici) Kullanılmaz)

 

ürücü belgesi almak isteyen adaylarda aranacak şartlar:

Sürücü belgesi için belge türüne göre şartlar:
A- ) Yaş şartı:
1- A1, A2, F ve H sınıfı sürücü belgesi alacakların 17,
2- B ve G sınıfı sürücü belgesi alacak olanların 18,
3. C, D ve E sınıfı sürücü belgesi alacak olanların 22 (Üniversitelerin sürücü eğitimi veren yüksek okullarından mezun olanlarda bu şart aranmaz.), yaşını bitirmiş olmaları.

 

B- ) Öğrenim Şartları;

F,G ve H sınıfı sürücü belgesi alacakların ilkokulu,

A1, A2, B, C, D ve E sınıfı sürücülerin ortaokulu veya 8 yıllık temel eğitimi bitirmiş olmaları,(04/07/2006 tarihli resmi gazatede yayınlanan kanunla yayınlandığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile ilkokul mezunları ehliyet alabilmektedirler)

C- ) Sağlık Şartları;

Sürücü belgesi alacakların, resmi ve özel sağlık kuruluşlarında İç Hastalıkları, Ortopedi, Göz, Kulak-Burun-Boğaz ve Psikiyatri uzmanları bulunan Sağlık Kurulunca, yönetmelikte belirtilen esaslara göre "Sürücü Olur" raporu almaları gerekir. Ortopedist bulunmadığı takdirde Genel Cerrahtan, Psikiyatri uzmanı bulunmadığı durumlarda Nörölog veya Psikologtan görüş alınarak Sağlık Kurulu kararını verir. Sağlık Kurulu raporuna bir defaya mahsus olmak üzere itiraz halinde Sağlık Bakanlığı nihai karar için sürücü adayını bir başka Devlet Hastanesi Sağlık Kurulu'na sevkeder. Ancak, verilen sağlık raporlarının eksik veya gerçeğe uygun olmamasının tesbiti halinde, sorumlular hakkında Türk Ceza Kanununa göre işlem yapılmakla birlikte, bu tabiplerin daha sonra verecekleri raporlar da geçersiz sayılır.

 

 

Duyurular
Sınav Tarihleri
Sınav Yerleri
Genel Duyurular
Ehliyet Randevusu
E-Sınav
E-Sınav Hakkında
E-Sınav Başvuru
Yeni Ehliyet Yasası
Çipli Ehliyet
Sürücü Kursları Tarihi
Yeni Hız Limitleri
Pratik Bilgiler
T.C. Kimlik No Sorgulama
Ehliyet Sorgulama
Motorlu Taşıt Sorgulama
İptal Ehliyet Sorgulama
Araç Vergi Sorgulama
SRC Sorgulama
Trafik İşaretleri
Tehlike Uyarı İşaretleri
Trafik Tanzim İşaretleri
Bilgi İşaretleri
Durma ve Parketme İşaretleri
Yatay İşaretleme
Oyun Eğlence
Araba Parketme
Araba Yarışları
Trafik Fıkraları
Adres: G.M.K. Bul. 23/5-6 Demirtepe Kızılay / ANKARA Tel : 0312 425 02 02 / 425 67 67 Fax : 0 312 229 97 92 wwww.oyasurucukursu.com.tr
Piksel Bilişim